Pääsynhallinnan moduulin käyttöönoton myötä käyttäjätili on sidottu sähköpostiosoitteeseen. Käyttöönoton jälkeen käyttäjien tulee asettaa itselleen uusi salasana. Huomioithan että viesti salasanan asettamisesta lähtee jokaiselle käyttäjälle.
Kenelle tämä ohje on tarkoitettu: IMS-pääkäyttäjä, IMS kirjautuminen käyttäen manuaalitunnuksia (käyttäjätunnus+salasana)
Pääkäyttäjän tehtävät käyttöönotossa:
1. Tarkista, että kaikilla käyttäjillä on organisaation sähköpostiosoite kirjattuna käyttäjän tietoihin ja että käyttäjälistaus on ajantasainen.
Tämä on helpoin tarkistaa IMS ylläpidosta kohdasta "puhelinluettelo"
Liittyvä ohje: Miten lisäät IMS käyttäjän tai muokkaat käyttäjän tietoja.
2. Tarkista että kaksi käyttäjää eivät jaa samaa sähköpostiosoitetta. Huom! Muista tarkistaa myös "poistetut käyttäjät".
Helpointa on tehdä tämä toiminnon kautta: ylläpitotoimenpiteet-> "käyttäjät joilla on identtinen sähköpostisoite"
Liittyvä ohje: sähköpostiosoitteiden duplikaattien tarkistaminen
3. Tiedota organisaatiotasi käyttöönotosta.
Käyttöönoton vaiheet:
- Asennuksen ajankohdasta sopiminen asiakkaan ja toimittajan (Arter Oy) välillä
- Asiakas tiedottaa henkilöstöään IAM-käyttöönotosta ja tekee tarvittavat toimenpiteet
- Toimittaja kytkee moduulin päälle. Asennuksesta aiheutuu käyttökatko.
- Kaikki käyttäjät asettavat itselleen uuden salasanan. Salasanan asettamisesta lähtee jokaiselle käyttäjälle automaattinen sähköpostiviesti.
Alla esimerkki sähköpostiviestistä jonka käyttäjät saavat käyttöönoton vaiheessa #4.
Linkki salasanan asettamiseen on voimassa 12 tuntia. Mikäli linkin voimassaoloaika umpeutuu voi salanan asetuspyynnön uusia kirjautumissivulta kohdasta "unohditko salasanasi?"
Liittyvä ohje: näin alustat IMS salasanan
Käytössänne on nyt myös uusi Draw-piirtoeditori, sen voi kytkeä päälle IMS ylläpidosta: IMS piirtoeditorin valinta
Mikäli törmäät odottamattomiin teknisiin ongelmiin luothan tukipyynnön Arter tekniseen tukeen: Luo tukipyyntö