IMS / Käyttäjätunnuksen salasanan alustaminen (resetointi)

Mikäli unohdat IMS tilisi salasanan, sen alustamistapa riippuu siitä onko organisaatiollasi käytössä Arter IAM-käyttäjähallintamoduuli vai ei. Tästä ohje kattaa kaikki tapaukset.
Written by Ville Lukkaroinen
Updated 2 years ago

Mikäli organisaatiollasi on käytössä Arter IAM-käyttäjähallintamoduuli, voi IMS-käyttäjä itse asettaa itselleen uuden salasanan.

Mikäli IAM-moduuli ei ole käytössä tarvitaan salanan asettamiseen IMS-järjestelmänvalvojaa.

Tämä ohje on tarkoitettu: kaikki IMS-käyttäjät
Tämä ohje ei päde mikäli käytössänne on pelkästään kertakirjautuminen (SSO). Jos kohtaat ongelmia ole yhteydessä organisaatiosi AD-tunnuksia hallinnoivaan tahoon.

Tapa 1: Manuaalitunnukset käyttäen IAM-moduulia

1. IMS kirjautumisruudusta on helppo tunnistaa onko IAM-moduuli käytössä vai ei. Näet myös tällöin "forgot password" / "salasana unohtui?" -painikkeen.

1. Klikkaa painiketta ja anna sähköpostisi jota käytät IMS kirjautumiseen.

3. Saat linkin sähköpostiisi (kts. myös roskaposti) jossa on linkki salasanan uudelleen asettamiseen. Seuraa viestin ohjeita ja aseta salasani uudelleen.


Tapa 2: Manuaalitunnukset ilman IAM-moduulia

Tähän tarvitset IMS-järjestelmänvalvojan oikeudet! Olethan yhteydessä oman organisaatiosi IMS pääkäyttäjään.

Seuraa videolla näytettäviä askelia. Kun olet vaihtanut salasanan toimita se ja käyttäjätunnus kyseiselle IMS käyttäjälle.

Huomaathan että käyttäjät jaotellaan käyttäjälistauksessa heidän nimensä mukaisesti. IMS käyttäjätunnus, näkyy ensimmäisenä kenttänä henkilön profiilissa.

Did this answer your question?